skip to Main Content

Gezond afvallen in 2019, ook jij kant het!

Het is bijna weer zover. Op 1 januari beginnen er weer een heleboel mensen met goede voornemens en een hele populaire daarvan is: afvallen. Na de heftige december maand met vele lekkernijen is het tijd om weer gezond te doen, meer te bewegen en weer een stukje bewuster te worden van je gezondheid. Doormiddel van deze blog zou ik jou graag willen helpen om de eerste stappen te zetten naar een gelukkiger en gezonder 2019!

Gezond afvallen moet gezond zijn. Dat wil zeggen, je moet jezelf voeden met voedingsstoffen die daadwerkelijk voeden, een verzadigd gevoel geven en geen afbraak doen aan je lichaam. Als je dat niet doet, is het niet heel gek dat het niet lukt. In mijn idee ben je een soort gevecht aan het houden met je lichaam – je lichaam wilt eten – jij wilt niet eten. Dat gevecht verlies je altijd.

Sommige mensen zijn veel beter in afvallen dan andere mensen. Die kunnen het gewoon. Alleen het jammere is wel, de mensen die het halen, kunnen het vaak niet vasthouden. Slechts 5% van de mensen blijft op gewicht na een crashdieet en 95% dus niet! Dit zijn de feitelijke cijfers. Tijdens mijn 12 weken programma probeer ik iedereen opnieuw te ´programmeren´ zodat ze gezondere voedingskeuzes maken, meer gaan bewegen, voldoende gaan sporten en zo een gelukkiger leven leiden.

Veel mensen die hun levensstijl aanpassen omdat ze wat af willen vallen zijn van mening dat ze maar heel weinig mogen eten. Dit is niet waar. Als je te weinig eet dan val je in het begin snel een aantal kilo af en zal je lichaam daarna gaan stabiliseren omdat alle reserves op zijn. Je lichaam gaat over op een soort spaarstand om belangrijke lichaamsfuncties nog te kunnen uitvoeren. Daarom zijn adviezen als je: 1200 kcal per dag eten klinklare onzin.

Naast gezond eten is het belangrijk om voldoende te bewegen en te sporten, dit kan je ook zeker helpen om centimeters kwijt te raken. Omdat spierweefsel zwaarder is dan vetweefsel kan het zijn dat de kilo’s minder snel verdwijnen, maar spieren verbruiken wel weer meer energie. Het effect is op de lange termijn dus groter. Dit is wat ik altijd terug zie bij mijn klanten. Ze vallen nauwelijks af (cijfers op de weegschaal) maar in werkelijkheid zien ze er een stuk beter uit. Lichaamscompositie veranderd (meer spieren en minder vet).

Ik vind afvallen een fantastisch doel in het nieuwe jaar voor mensen met overgewicht. Echt, doen! Maar als je jezelf veel pijn en moeite wilt besparen, doe het dan op basis van de juiste regels en kennis. Op basis van simpel aan te leren gewoontes, zodat je geen strijd tegen jezelf hoeft te voeren, maar er daadwerkelijk van kunt genieten. Dat is toch veel leuker?

Als jij die keuze hebt gemaakt om in het nieuwe jaar de beste versie van jezelf te worden waarbij je minimaal 8 kilo wilt kwijtraken in 12 weken. dan raad ik je aan om je aan te melden voor het 12 weken programma. Je gaat onder deskundige begeleiding intensief werken aan jezelf waarbij voeding, bewegen, sporten en krachttraining centraal staan.

Meer informatie? Stuur gerust een berichtje naar: info@hilbinkpersonaltraining.nl

Meer informatie?

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op

STUUR ONS EEN APPJE